Pariurile nu sunt cancerul presei sportive, ci doar un banal diabet
Casele de pariuri sunt probabil cea mai mare sursă de venituri pentru media sportive. Și asta începe să se cunoască
Din când în când, apare câte cineva care spune că industria pariurilor reprezintă un cancer pentru fotbal.
Ceea ce sună bine pentru fanii echipelor dezamăgiți de rezultate sau păcăliți cu rezultate.
Sună atât de bine încât oricine dezvoltă ușor apoi tot felul de scenarii din categoria balivernelor:
"Farul a pierdut cu Rapid acum ca mulțumire pentru acel 7-2 din finalul sezonului trecut. când s-a jucat și la pariuri, n-a fost doar blat ca să lovească FCSB".
În fine, întrebarea mea este dacă aceeași industrie stă la baza unei neobișnuite atrofieri a jurnalismului sportiv.
Și-n spiritul titrărilor bombastice, am folosit sintagma "cancer".
Dar de unde până unde?
În mare, e de la omniprezența marilor jucători din industria pariurilor peste tot în lumea fotbalului nostru și nu numai.
Și de la contractele pe care analiștii le au cu casele de pariuri.
Și de la volumul uriaș de bani pe care industria le varsă legal în conturile societăților care activează în lumea presei - ziare, reviste, site-uri, televiziuni etc.
Care bani par însă să cumpere mai mult decât spațiu de reclamă în spațiul de reclamă.
Par să cumpere chiar spațiu de reclamă și-n spațiul editorial.
Ai observat cât de gingaș jurnalistic titrează Gazeta deja reflex “Echipele probabile la Rapid - Dinamo și cele mai tari cote?”.
Hehehe…
Acele “cele mai tari cote” nu apar întâmplător.
Cum nici numele caselor de pariuri selectate ca să ofere cotele nu sunt alese-n orb.
Cum nici marcarea ca publicitate nu e posibilă, că e un articol mereu informativ.
Bla-bla…
Nimeni în afară de mine nu zice nici pâs legat de denumirea aberant - comică "Superliga" pentru Liga 1
Cei care mă citesc de multă vreme sau care m-au urmărit în emisiuni știu că sunt singurul ziarist care spune iar și iar această idee: raportat la nivelul de finanțare, avem un fotbal bun.
Chiar și când ne bat unii mai prost finanțați decât noi, acest aspect se clatină, dar totuși rămâne în picioare.
Când avem și ceva rezultate în cupele europene datorită CFR-ului sau FCSB, mă entuziasmez și spun că avem chiar un fotbal foarte bun raportat la finanțarea sa.
Când ne facem de râs, folosesc sintagma "fotbal decent".
Dar idee rămâne.
Și o spun de multă vreme, nu după ce diverse televiziuni de sport au cerut direct sau indirect analiștilor să îndulcească un pic tonul când vorbesc despre calitatea Ligii 1.
Hehehe, da, au făcut-o.
Și-i înțeleg de ce au făcut-o.
Cică s-ar fi întâmplat asta după ce șefii acelor televiziuni au constat că plătesc niște oameni care orice s-ar întâmpla, se arată dezgustați de produsul pe care-l comentează.
Acum, nu știu dacă respectivii au spus "da, să trăiți!" și și-au schimbat tonul sau doar au îndulcit comentariile.
Nu mă interesează.
Știu doar că eu n-aș fi avut de ce să fac asta.
Pentru că deja am preferat să-mi dau silința să fiu obiectiv și să mă uit la meciurile despre care ulterior vorbesc. Ceea ce sunt convins că fac și mulți dintre colegii mei.
Dar nu cred că o fac toți.
Așa am uneori impresia când îi văd pe unii că folosesc pentru analiza jocurilor exact cuvintele pe care le-ar folosi cineva care nu a văzut meciul, ci doar scorul.
În fine, de ce-ți spun toate aceste amănunte despre cât de glorios apăr eu fotbalul din Liga 1?
Pentru că-n momentul în care Superbet a semnat contractul cu LPF și a determinat apariția numelui Superliga pentru Liga 1, eu am considerat comică această denumire.
Deci eu, singurul ziarist care insistă că-n mare avem un fotbal măcar decent dacă nu bun de-a dreptul raportat la nivelul de finanțare am considerat această gonflare de nume ca fiind comică.
Că e prea mult pentru un campionat precum al nostru.
Iar toți ziariștii care se declarau chiar dezgustați pe alocuri de campionatul nostru n-au zis nici pâs.
Exagerez, au zis ceva.
Au zis cu elan "Superliga".
Atenție, nu e absolut nimic incorect în a folosi numele oficial al competiției.
Chiar dacă e o denumire de marketing.
Dar să nu ai niciun comentariu, cât de mic legat de comicul situației mi se pare amuzant.
Și nu doar amuzant, ci și curios de-a dreptul
De ce nimeni altcineva n-a avut nimic de spus despre denumirea Superliga?
Acest conținut este doar pentru abonații premium
Alege abonarea cu plată la CameraVAR.ro și ai acces la toate textele dedicate abonaților premium.
AbonareAi deja un cont? Loghează-te